Producent wil MenMs in een ander jasje steken: ‘minder stereotiep vrouwelijk’

Snoepfabrikant Mars die ook de M&M’s produceert gaat de poppetjes in de reclamespotjes in een ander jasje stoppen. Hiermee hopen ze de figuurtjes inclusiever te maken.

Producent wil MenMs in een ander jasje steken: ‘minder stereotiep vrouwelijk’ - Vrouwen Feitjes

De vrouwelijke poppetjes zullen minder stereotiep vrouwelijk zijn. De hoge hakken zullen dus vervangen worden door sneakers.

De poppetjes in het blauw, bruin, geel, rood, groen en oranje zullen te zien zijn in verschillende maten en vormen.

Producent wil MenMs in een ander jasje steken: ‘minder stereotiep vrouwelijk’ - Vrouwen Feitjes

De bruine M&M met hoge stilettohakken gaat lagere hakjes krijgen. De producent laat via de website weten: “Ons doel is om grenzen te doorbreken. Stel je een wereld voor met minder oordelen, meer verbinding en constant gelach.”

Twitteraars gaan los en vragen zich af hoe ander schoeisel de populaire poppetjes inclusiever gaan maken.

Een aantal twitteraars vinden dat dit zelfs tegen de principes van het feminisme ingaat. Het groene poppetje zou gewoon schoeisel moeten kunnen dragen die ze zelf wil, “want dat is waar feminisme over gaat.”

Scroll naar boven