Met haar optreden tijdens Holland Zingt Hazes heeft Samantha Steenwijk voor verbijstering gezorgd. Volgens Yvonne Coldeweijer verraadde de ‘livestream’ op Videoland dat ze ontzéttend vals zong.
Afgelopen vrijdag werd het Holland Zingt Hazes-concert live uitgezonden op Videoland. Helemaal live was het niet, de registratie liep ongeveer een half uur achter.
Juicekoningin Yvonne Coldeweijer legt aan haar volgers online uit hoe dat zit met het uitzenden met vertraging.
In een video op YouTube vertelt ze dat de artiesten eerst door de autotune heen gingen. “Ik schrok me helemaal do0d van onze vriendin ‘Samanth’.
Is het jullie opgevallen dat iedereen die aan het zingen was tijdens de show geautotuned werd in de nabewerking? Ze kondigden dus aan dat het live was, maar het was helemaal niet live!”
Coldeweijer vervolgt: “Er zat een half uur tussen en je weet hoe de media zijn, je weet hoe dit werkt: it’s all fake, ok? Waarom wordt dit uitgezonden op tv? Waarom geven de artiesten daar toestemming voor?
Omdat er is beloofd dat hun stemmen nog even supersnel door de nabewerking zouden gaan. Dat kon ik meteen horen.”
Volgens Coldeweijer haal je de vals zingende sterren er zó uit. “Het is namelijk zo: hoe valser je zingt, hoe meer je de nabewerking hoort.
Weet je wel, dat elektronische randje dat je dan hoort, dat hoor je zeg maar alleen als de noot vals is. Dan trekken ze de noot omhoog of omlaag, dat ligt eraan welke kant je vals op zingt.”
Volgens Yvonne is er op zich niets mis met autotune. “Ik snap het ook wel: je staat op het podium en kunt niet elke noot loepzuiver zingen.”
Maar Yvonne benadrukt wel even dat er wel degelijk een verschil zit tussen niet elke noot loepzuiver zingen en er compléét naast zitten.
“Ik zag onze vrienden Gerard Joling en Jeroen van der Boom en hier en daar hoorde je dan wel van: oeh, het is nabewerkt, maar, weet je wel, het viel nog mee. Tótdat onze vriendin op het podium kwam.”
Over Samantha heeft ze weinig goeds te zeggen. “What the f*ck, Samanth? Samanth, what’s going on? Dit was echt supervals! Dit was zelfs vals door de nabewerking heen! Wauw, dat was niet best…”