Er is aangekondigd door Procter & Gamble, het bedrijf achter Always-maandverband en Tampax-tampons, dat hun verpakkingen genderneutraal zullen worden.
Dit initiatief is gericht op het ondersteunen van transgenders en non-binaire personen door het verwijderen van het traditionele Venus-symbool van hun producten.
Hoewel de verpakking verandert, blijft het product zelf ongewijzigd volgens het bedrijf. Al 35 jaar lang is Procter & Gamble een grote speler in de menstruatiemarkt.
In een officiële verklaring benadrukt het bedrijf: “Always heeft altijd klaargestaan voor meisjes en vrouwen, en dat zullen we blijven doen. Tegelijkertijd staan we voor diversiteit en inclusiviteit.”
Het bedrijf reageert op de toenemende vraag naar menstruatieproducten die passend zijn voor alle mensen die menstrueren, inclusief transgenders en non-binaire individuen.
1. Het bedrijf staat voor diversiteit en inclusiviteit.
2. Volgens het bedrijf is er een groeiende vraag…
3. De aankondiging zorgt voor gemengde reacties.
4. Vandaag de dag is echt alles mogelijk!
5. Dit gaat er veranderen aan de producten!