Nikkie Plessen heeft het moeilijk: de toekomst ziet er niet goed uit.

WhatsApp Image 2024 05 24 at 151434 1jpg

Voormalig TMF-vj Nikkie Plessen, die eerder samenwerkte met Sylvana Simons, kreeg bekendheid bij het grote publiek.


Nikkie bouwde een succesvolle carrière op in de modewereld door haar eigen modelijn te lanceren, in tegenstelling tot Simons.


Met haar merk, NIKKIE, vergaarde Plessen rijkdom en werd ze multimiljonair; haar vermogen werd vorig jaar geschat op zo’n 33 miljoen euro, een aanzienlijk bedrag voor iemand van 38 jaar.


Desalniettemin tonen recente ontwikkelingen zorgwekkende signalen. Juicekoningin Yvonne Coldeweijer rapporteerde dat de populariteit van de kledinglijn van Nikkie afneemt.


Er zijn berichten dat winkels hun voorraden tegen sterk gereduceerde prijzen verkopen, zelfs voor een fractie van de originele prijs.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Verontrustende financiële gegevens werden ontdekt door het blad Quote. In 2022 werd een dividenduitkering van 4,5 miljoen euro geregistreerd, bovenop de 2,5 miljoen euro die het stel zichzelf in 2021 had toegekend.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Problemen worden ook onthuld in het kasstroomoverzicht: ruim 2 miljoen euro aan contanten vloeide uit de dagelijkse operaties van het modebedrijf, een verlies dat werd gedekt door 2,8 miljoen euro uit de huishoudpot te halen.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Eind 2022 bedroegen de liquide middelen nog maar 5,2 miljoen euro, vergeleken met 12,8 miljoen euro een jaar eerder.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De financiële reserves slinken snel en het besluit om dividend uit te keren lijkt mogelijk niet verstandig te zijn geweest.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Op haar Instagramaccount met meer dan 520.000 volgers, probeert Nikkie nog steeds haar kleding te promoten.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Haar posts krijgen echter slechts gemiddeld 525 likes per bericht, wat neerkomt op 0,1 procent van haar volgers.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Volgens Google zou tussen de 4 en 5 procent van je volgers normaal gesproken je berichten moeten liken, waardoor het duidelijk is dat haar betrokkenheid veel lager is dan gemiddeld.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De conclusie is dan ook dat de glorieperiode van Nikkie Plessen lijkt te zijn geëindigd en dat de uitdagingen voor haar merk toenemen.


1. De reden waarom vele winkels stoppen met NIKKIE.
2. De strenge voorwaarden zorgen ervoor dat winkels afhaken.
3. De reden waarom veel winkels massaal stoppen met NIKKIE
4. Haar populariteit neemt in een hard tempo af!
5. Ziet er niet veelbelovend uit voor mevrouw Plessen

author avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven