Er zijn recente onthullingen gedaan over McDonald’s die ons laten twijfelen aan het vertrouwen in fastfoodketens.
De verwachting is dat klanten krijgen waar ze voor betalen, gebaseerd op het idee dat de klant koning is en onder toezicht staat van diverse autoriteiten.
Echter, een incident bij de populaire fastfoodketen McDonald’s in Tiel heeft deze aanname in twijfel getrokken.
Tijdens een radioshow op 3FM, gericht op bedrijfsgeheimen onthuld door ex-werknemers, deelde een anonieme beller genaamd ‘Anne’ een opvallend verhaal.
Anne onthulde een situatie bij de McDonald’s waar ze werkte, waar in september werd besloten om de traditionele McKroket te vervangen door een vegetarische variant.
Onder de klanten ontstond ophef door de vervanging van vlees door een plantaardige optie.
Anne onthulde dat er vlees McKroketten werden vermengd met de vegetarische varianten, waar de manager toestemming voor gaf.
De openbaring leidde tot bezorgde reacties van radio-dj’s en op sociale media, waar luisteraars hun zorgen uitten over allergierisico’s en de angst van vegetariërs om per ongeluk vlees te eten.
Het hoofdkantoor van McDonald’s werd ingelicht over deze claim. Een woordvoerder van het bedrijf reageerde met verrassing en scepsis:
“Het is moeilijk om dit te begrijpen,” werd gezegd in reactie op de beweringen over de overgebleven vleeskroketten, die niet gestaafd konden worden met inkoop- en verkoopgegevens.
Of Anne’s beweringen waar zijn, kan niet bevestigd worden, maar het incident heeft zeker veel aandacht getrokken en geleid tot discussie over de gang van zaken bij fastfoodketens.
Als je wilt, kun je hieronder het fragment beluisteren en bekijken.
1. Bizarre praktijken in dit filiaal van de fastfoodketen!
2. De medewerker zegt dat de manager het heeft gezien…
3. Goed nadenken of je dit hier nog moet bestellen…
4. Schandalig als dit inderdaad blijkt te kloppen!
5. Voormalig medewerker doet bizarre onthulling!