Vanwege “misleidende handelspraktijken” met betrekking tot jaarabonnementen heeft Disneyland Parijs een boete van 400.000 euro opgelegd gekregen, aldus DGCCRF, de Franse overheidsorganisatie voor concurrentie, consumentenzaken en fraudepreventie.
Volgens DGCCRF heeft Disneyland Parijs zich schuldig bevonden aan “misleidende communicatie aan jaarkaarthouders”, wat heeft geleid tot deze aanzienlijke boete.
Hoewel de details niet zijn vrijgegeven, wordt gemeld op een overheidswebsite dat deze handelingen in strijd zijn met de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken.
“Deze feiten zijn in strijd met de bepalingen van de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken”, meldt een overheidswebsite.
In het kader van een getroffen schikking moet Euro Disney de boete van maar liefst 400.000 euro betalen.
De abonnementen van Disneyland Paris zijn de afgelopen jaren onderwerp van discussie geweest, waarbij abonnees vaak met andere beperkingen werden geconfronteerd dan reguliere bezoekers.