Bekend pretpark krijgt grote boete voor oneerlijke reclame!

p 1jpg

Vanwege “misleidende handelspraktijken” met betrekking tot jaarabonnementen heeft Disneyland Parijs een boete van 400.000 euro opgelegd gekregen, aldus DGCCRF, de Franse overheidsorganisatie voor concurrentie, consumentenzaken en fraudepreventie.

Volgens DGCCRF heeft Disneyland Parijs zich schuldig bevonden aan “misleidende communicatie aan jaarkaarthouders”, wat heeft geleid tot deze aanzienlijke boete.

Hoewel de details niet zijn vrijgegeven, wordt gemeld op een overheidswebsite dat deze handelingen in strijd zijn met de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken.

“Deze feiten zijn in strijd met de bepalingen van de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken”, meldt een overheidswebsite.

In het kader van een getroffen schikking moet Euro Disney de boete van maar liefst 400.000 euro betalen.

De abonnementen van Disneyland Paris zijn de afgelopen jaren onderwerp van discussie geweest, waarbij abonnees vaak met andere beperkingen werden geconfronteerd dan reguliere bezoekers.

In het verleden konden abonnementhouders vaak geen reserveringen maken, terwijl losse dagtickets wel beschikbaar waren. Deze praktijken zijn gestopt met de introductie van nieuwe abonnementsvormen.

Recentelijk heeft DGCCRF Disneyland Paris een boete van 1,3 miljoen euro opgelegd vanwege te late betalingen van facturen aan externe leveranciers enkele jaren geleden.

Bron: Loopings

1. Het park handelt in strijd met de consumentenwetgeving.
2. Er is sprake van misleidende communicatie naar jaarkaarthouders.
3. Het park moet een boete van 400.000 euro betalen!
4. Er is een aanzienlijke boete opgelegd aan het park.
5. Misleiding van jaarkaarthouders:

author avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven